2010. november 20., szombat

Gyümölcsös teakeverék

Gyümölcsös teakeverék:

A jól megmosott almát nagyon apró kockákra felvagdaljuk. (Isten őrizz megpucolni! Nagyanyáink nem véletlenül mondták, hogy a legtöbb vitamin a héjában van.)

A narancsot, mandarint, banánt megpucoljuk, és nagyon vékony karikákat vágunk belőle (ezeket, akkor fogjuk felkockázni, ha megszáradtak)

Papírtárcára rakjuk egysorosával és rátesszük a radiátorra. Időközönként megforgatjuk. Pár nap alatt megszikkad.
Belerakhatjuk egy nagyobb zárható üvegbe.

Innen aztán már megint szárnyalhat a fantáziánk!
Aki szereti összekeverheti egy pici vaníliával, fahéjjal, gyömbérrel, stb.
Mi nagyon szeretjük a tavasszal leszedett, és megszárított bodzavirággal, lehet hozzá csipkebogyót, vagy mentát tenni.

Egy teáskancsóba 3-4 evőkanál gyümölcskeveréket tegyünk, forrázzuk le. Egy kicsit tovább kell állnia mint a sima teának, hogy kijöjjön az aromája. Egy pici cukorral, vagy egészségesen mézzel, de csak úgy natúr is élvezhetjük a gyümölcsök aromáját.


A recept aliz1982-től származik

1 megjegyzés:

  1. Ilyesmit már én is csináltam, csak én sütőben szárítottam az almát és fahéjat és szegfűszeget adtam hozzá. (Ha érdekel itt megnézheted: http://voroskaktusz.blogspot.hu/2013/12/20-sad-karacsonyi-teakeverek.html) Egyébként nagyon jó ötlet. :)

    VálaszTörlés